Категории

Cуществуют следующие способы оплаты за занятия:

  • Абонемент на 8 посещений (срок действия 1 месяц) - 300 грн.;
  • Абонемент на 4 посещения (срок действия 1 месяц) - 200 грн.;
  • Абонемент на 12 посещений(срок действия 1 месяц) - 400 грн.;
  • Разовое посещение - 60 грн.
(ДЛИТЕЛЬНОСТЬ ЗАНЯТИЙ ПО 1,5 ЧАСА)

академічний рисунок | Записи з міткою академічний рисунок | Щоденник Roman_FRF: LiveInternet - Російський Сервіс Онлайн-Щоденників

Друзі, помітивши стійкий інтерес до книги, завантажив її на сторінки окремого сайту google FRF0008.

Розумію, це не раціонально для господаря щоденника, але там нею простіше користуватися.
Посилання
https://sites.google.com/site/frf000a/

Випадково потрапив на сайт з малюнками учнів підготовчих курсів (майбутні архітектори). Краще б не бачити мені ці роботи і систему підготовки цих абітурієнтів. Подумалося, може вони нічого не бачили і нічого не читали по своєму предмету, і нічого мені засмучуватися, а, просто, показати щось пристойне?

Був час, коли в інституті викладав рисунок А. Дейнека, який випустив прекрасну книжку, не застарілу і сьогодні, через 50 років. Раптом, кому-то допоможуть хоча б репродукції з цього видання. Вставив і текст, помітивши інтерес до книги.


А Дейнека
Вчіться малювати
бесіди
з вивчають
малювання

ВИДАВНИЦТВО АКАДЕМІЇ МИСТЕЦТВ СРСР
Москва - тисяча дев'ятсот шістьдесят одна

Цей посібник з малюнку складено академіком А. А. Дейнека за участю викладачів кафедри рисунка Московського архітектурного інституту К. А. Александрова, Л. В. Рудакова, Р. А. Нікітіна, Н. П. Ростовцева, С. В. Позднякова, С . В. Тихонова. Дана книга, призначена для самостійно навчаються малюванню, може бути корисною і вчителям, провідним малюнок в звичайних і спеціальних школах, а також викладачам художніх студій та вечірніх рисувальних класів.

У есь підготовчий процес роботи художника тісно пов'язаний з малюванням. Картина, плакат, картон для фрески, архітектурний проект, як правило, попередньо малюються - чи будуть це ескізи, швидкі начерки, а може бути і закінчені малюнки. Ось чому в системі художнього і архітектурного освіти малюнок є однією з основних дисциплін. Систематична робота над малюнком накопичує досвід, знання, виробляє технічні прийоми майстерності, необхідні художнику будь-якого фаху - чи буде він живописцем або скульптором, архітектором або ілюстратором, монументалістом або декоратором в театрі, плакатисти або майстром прикладного мистецтва.

Малюнок з натури дає можливість зрозуміти закони побудови об'ємно-просторових форм на двомірної площини, розвиває здібності професійно-творчого зображення навколишньої дійсності.

Мета даного посібника - дати ряд порад з малювання, розвинути у малює навички грамотно висловлювати свої творчі задуми та подання, навчити його малювати різними прийомами, засвоїти основні закономірності і правила композиції.

Посібник ділиться на глави, в яких розглядається малювання архітектурних деталей, потім гіпсової голови; далі йде малювання живої голови і фігури людини з натури, малювання інтер'єру і екстер'єру.

Маючи на увазі, що нашим посібником будуть користуватися ті, хто вже має в своєму розпорядженні елементарними відомостями по зображенню найпростіших геометричних фігур (куб, циліндр, конус і т. Д.), Ми рекомендуємо починати малювання з архітектурних деталей: розетка, капітель, ваза - в них дуже чітко виражені пропорції, відношення частин до цілого; на цих прикладах найлегше зрозуміти значення контуру і закони світлотіні, а також засвоїти різні прийоми растушевок. Кілька завдань пропонується виконати з гіпсової голови, а потім з живою фігури в простому і складному русі. Тут учень стикається з однаково пофарбованим предметом (гіпсова скульптура) або ж, навпаки, - з дуже різноманітній кольоровій забарвленням живої людини, що вимагає володіння прийомами передачі фактурних відмінностей (особа, волосся, руки, одяг).

У процесі пояснення малювання голови даються елементарні знання з анатомії голови, порушується питання, як передати не тільки абстрактний обсяг голови, а й характерні ознаки портретованого, його вік. У посібнику дається правило малювання голови на ізольованому білому тлі, коли завдання малює полягає в тому, щоб правильно намітити рух (те чи інше положення голови по відношенню до плечового поясу), передати пропорції і светотеневую моделировку самої голови. У наступних навчальних завданнях живу голову людини малюють в реальному середовищі: на тлі драпіровок або інтер'єру, при різному освітленні - природному, штучному, складному (наприклад, двосторонньому). У кожній такій постановці малює познайомиться з тими чи іншими правилами, які він повинен буде засвоїти.

У посібнику до кожного розділу додаються навчальні таблиці, які наочно показують послідовні етапи роботи над малюнком.

Початківець художник повинен, перш за все, засвоїти правило: малюнок вимагає певної послідовності в роботі. Тому в процесі освоєння малюнка не рекомендується перескакувати з таблиці, яка показує перший етап роботи, на таблицю четверту, минаючи другу і третю.

Поряд з малюнками учнів, які пройшли дворічний курс малювання, тут широко відтворюються малюнки відомих художників; за цими першокласним зразкам можна ясно простежити різні методи і техніку малювання, індивідуальні творчі особливості цих майстрів, а учнівські малюнки дозволять починаючому митцю перевірити себе і переконатися в тому, що якісний рівень курсових робіт цілком досяжний для кожного бажаючого навчитися малювати. Малюнки учнів та видатних художників ви зустрінете починаючи з перших завдань і закінчуючи складними композиціями.

В особливому розділі ми розповідаємо про начерках, замальовках, малюнках по пам'яті, про первинні ескізах. Ми постаралися дати велику кількість начерків, щоб молодий художник зрозумів всю значимість і всі можливості, які таять в собі короткі замальовки. Тут ви побачите контурні начерки і швидкі малюнки, на яких чітко позначилися світлотіньові градації глибинного простору, а також начерки як підсобний робітник матеріал для складних композицій - будь то картина, плакат, ілюстрація, фреска.

Ми пропонуємо починаючому художникові не тільки виконати навчальні завдання, зазначені в посібнику, але і застосувати один дуже потрібний і хороший прийом - з усіх навчальних завдань робити малюнки по пам'яті, т. Е. Через короткий термін повторити раніше намальовану фігуру людини в тому вигляді, як вам це запам'яталося, повторити на окремому аркуші або поруч з малюнком, зробленим з натури. Ця вправа буде хорошою перевіркою і тренуванням вашої зорової пам'яті. У начерках і малюнках по пам'яті можна відобразити архітектурний мотив, яскраву рису зовнішності людини, його характерну позу або рух, ефекти освітлення і т. Д.

У посібнику чітко розмежовуються два види роботи: перший - це навчальний малювання (в класі), коли натурник варто в незмінній позі, в умовах сталого освітлення, а постановка триває іноді не один тиждень; другий - це малювання де-небудь на натурі, скажімо, в лісі, в робочому селищі, в клубі, де малює стикається з багатьма випадками, несподіванками, такими, як зміна освітлення, перегрупування людей, яких він малює. Мета посібника - роз'яснити, які кошти більш зручні і які методи можна в таких випадках застосувати ,, щоб малюнок був найбільш переконливим.

Особлива глава присвячується техніці рисунка. Ми під цим розуміємо не тільки розмова про якість і сортах паперу, про предметах для малювання, як олівець, сангіна, соус (що, звичайно, дуже важливо), - ми ставимо перед вивчають малюнок питання більш складні: як використовувати малювальне матеріали з певною метою , як тим чи іншим матеріалом найкращим способом малювати тканини, різні поверхні предметів, якими прийомами правдиво зображувати складне простір, глибинні плани в пейзажі, повітряне середовище, світлотіньові переходи в інтер'єрі і т. д.

Попутно ми постараємося дати ряд порад, як в тому чи іншому випадку користуватися творчо перспективою. Що значить творчо користуватися перспективою? Це означає абсолютно свідомо дозволити собі ввести, наприклад, в картину дві точки сходу або два горизонти; одночасно вивчає малюнок дізнається, як раціонально побудувати, перспективний простір для плафонной живопису, де можливі кілька точок сходу і ракурсів зображення. Посібник познайомить наших читачів з прямокутної (ортогональної) перспективою.

У процесі вивчення малюнка першорядне значення відводиться композиційним: моментам. Композиція починається з елементарних правил розміщення зображуваного на аркуші паперу. Поступово навчається малюнку отримає уявлення про такі закономірності композиції, як рівновага, ритм, статика, динаміка, супідрядність головного і другорядного. Без знайомства з правилами і закономірностями композиції можна створити ясний за змістом і формою малюнок, будь-який твір образотворчого мистецтва.

В міру ускладнення завдань по малюнку роль композиції зростає. Особливо це помітно, коли художник підходить до створення (твору) картини, плакати, панно і т. Д.

Композиційні початку в тому чи іншому вигляді завжди присутні в роботі художника: це розміщення зображуваної форми на аркуші паперу, це вибір відповідного формату листа, це образно-пластична передача теми.

Пошуки життєво правдивих, красивих, оригінальних композицій - найважча і захоплююча частина роботи в процесі створення твору мистецтва. «... Я весь був занурений в працю. І хоча вже багато було написано, залишилося ще багато міркувати, і ці міркування вимагали чимало уваги. Треба було все пригнати так, щоб вийшло струнке ціле », - так пояснює Глінка пошуки закінченою композиційної структури музичного твору.

Мистецтво має чудову властивість - воскрешати минуле і показувати майбутнє. Тому живописець, скульптор, ілюстратор повинен володіти даром уяви і уявлення, розвиненою здатністю до твору, умінням працювати «від себе».

В історії образотворчого мистецтва є дуже багато прикладів, що підтверджують, що паралельно з натурним малюванням художник завжди проводить серію коротких, що не закінчених, втікачів ескізів, в яких він шукає пластичне вираження теми, втілювалася потім в картині. Ескізні пошуки художнього образу, як правило, відбуваються завжди в малюнку. Варто згадати малюнки Мікеланджело, Тьєполо, Пуссена, Захарова, Мартоса, Брюллова, Сурикова та інших. В їх підготовчих малюнках і перших ескізах укладено процес знаходження образного вирішення майбутнього закінченого твору. У малюнках, так званих картонах, опрацьовується композиція панно, фрески, плафона.

Малювання за поданням, в прямому сенсі - твір, - одна з найважчих сторін художньої творчості.

Без попереднього малювання з натури, підбору необхідного матеріалу і його вивчення важко уявити собі вдале рішення будь-якої композиції, будь-якого твору. Тільки в процесі вивчення даної теми, вивчення матеріальної культури того часу, до якого належить той чи інший сюжет, художник може знайти самобутні форми зображення і досягти бажаних результатів.

Якщо важливо знати, що хочеш зображати, то не менш важливо вміти це майстерно зобразити. Рука повинна бути в гармонії з думкою. Під майстерністю треба розуміти не зовнішню обробку, а сукупність всіх факторів творчого процесу, включаючи і світогляд автора. Якимись добре засвоєними прийомами талановитий художник може зробити блискучий малюнок, скульптуру або ілюстрацію, але він може одночасно бути далекий від істини, якщо його рішення буде ковзати по поверхні, не торкнувшись глибоко ідейний зміст зображуваного явища. Ось чому так важливо знати і розуміти панівні ідеї часу, вміти визначати позитивне і негативне в минулому і сьогоденні.

Ось ряд попередніх міркувань, з якими ми звертаємося до новачків в області практичного вивчення малюнка.
_____________________________________________________________________


Курс практичного вивчення малюнка ми рекомендуємо починати з малювання архітектурних деталей (розетка, капітель, ваза). Малювання архітектурних деталей служить досить важливою підмогою в оволодінні законами світлотіні і правилами перспективи, що дуже стане в нагоді в будь-якому вигляді художньої творчості. Які завдання постають перед малює ці предмети? Що повинно бути головним у цих малюнках?

перші
постановки
по малюнку

Розетка

У Візьмемо гіпсову скульптурну розетку і розберемо, які завдання постають перед початківцям художником при малюванні цього предмета.

Розетка - це барельєф, де п'ять однакових за розміром пелюсток, розташованих ритмічно, замкнуті в коло. Всі пелюстки мають однаковий рельєф, один і той же візерунок прожилок - отже, пелюстки треба намалювати в однакових пропорціях.

Але не всякий малює буде зображувати розетку фронтально; сидячи збоку і спостерігаючи її під гострим кутом, який малює помітить, що розетка трехмерна, т. е. вона має висоту, ширину і глибину. Розглядаючи розетку під певним кутом, вам стане видно, що її однакові пелюстки будуть в перспективному скороченні: коло перетвориться в еліпс, квадрат, на якому спочиває розетка, витягнеться в прямокутник - зміниться загальна форма і її супідрядні деталі.

Малює повинен на плоскому аркуші паперу зобразити не просто тривимірний предмет, але обсяг в перспективі - показати ті видимі зміни форми, які відбулися у зв'язку зі змінами її положення в просторі.

Щоб правильно нанести розетку на центр листа, треба відзначити вертикальну і горизонтальну осі (рис. 1).

Так як вертикаль і горизонталь - напрямки постійні, по відношенню до них ми легко знайдемо всі інші напрямки, що йдуть під тим або іншим кутом до вертикалі або горизонталі, а також визначимо відношення довжини пелюстки до його ширині.

Отже, ми знайшли на аркуші паперу загальну масу розетки в контурі (рис. 2 і 3).

Тут буде доречно сказати про правило, яке обов'язково і для всіх майбутніх завдань, а саме: не можна починати малювати деталь, не зазначивши загальної маси предмета - т. Е. Вимальовуються пелюстка, не визначивши меж всієї розетки, відносини частин до цілого; НЕ малюй вухо або око, не збудувавши обсягу всієї голови; НЕ малюй деталі

очі (повіки, зіниця, вії), не повідомивши на місце очне яблуко; НЕ малюй ніздрі, не зазначивши загальної форми носа. Це правило дотримуйся з першої постановки.

Як в стадії контурних уточнень, так і в протушевке світлотіньових градацій зберігайте незбиране бачення зображуваного предмета; малюйте його не по ізольованим частинам, а то і справа порівнюйте їх і переходите поперемінно з однієї частини на іншу, охоплюючи поглядом ціле. Зобразивши розетку в контурах і знайшовши пропорції (відношення пелюсток до площі всієї розетки, ширини пелюстки до його довжини), переходьте до протушевке великих планів (рис. 4 і 5). Контур - умовне позначення меж як самого предмета і складових його частин, так і колірних планів. Лінії, контуру в природі не існує як реально відчутного фактора. І тому в подальшому в завершальній стадії малюнка контури повинні пропасти, поступившись місцем м'яким переходам

однієї форми в іншу. Ця пластична ліплення предмета досягається протушевкой, яка складається з ряду етапів (рис. 6). Малюючи гіпсовий зліпок, т. Е. Однаково забарвлений предмет, ми зауважимо ясніше всього найсвітліші місця, потім півтони, потім тіні і рефлекси. Починати тушевку треба з тіньових місць, але не в повну (остаточну) силу тону - тоді освітлені частини самі виявляться. Не доводьте тіні до чорноти і ось чому: якщо поруч з гіпсової розеткою поставити будь-якої темний предмет, у вас не вистачить запасу тонів на передачу різниці між світлою розеткою і темним предметом, між тінями розетки і тінями цього предмета.

Звикайте бачити силу тону всього зображення, так зване середнє напруга тони. Враховуйте можливості таких прийомів тушевки, як штрих або розмивання. Слідкуйте, як по-різному лягає світло на матових, блискучих, полірованих і шорстких поверхнях.

Нагляднейшим способом навчання малювання ми вважаємо серйозне ознайомлення з малюнками видатних художників. Практичне вивчення спадщини в області малюнка переконливіше і простіше допоможуть рисующему, ніж самі багатослівні міркування з цього приводу.

Запропоновані таблиці розкривають метод малювання, але, звичайно, їх не можна вважати вичерпними для навчання малюнку. Особистий досвід, велика практика спонукають малює і на свої прийоми і на свою техніку, таблиці ж принесуть свою користь для початкових дослідів в малюванні.

Серйозно Ставлення до малювальнім матеріалами - необхідна передумови успіху в малюванні. Папір має буті добро натягнута на планшет, перед початком роботи віпробуйте ее якість и Придатність для малювання. Треба собі прівчаті до різніх форматів паперу, вібіраючі ті з них, Які діктуються характером постановки и ее завдання. Не робіть спочатку сильні натиски олівцем, рідше користуйтеся гумкою, особливо на початку роботи, уникайте недбалого ставлення до паперу.

Малюнок не терпить неохайності. Є особлива принадність у протушевке штрихом, який не виносить бруду, та й розтушований олівець тільки тоді дасть ясність тону, м'якість переходів, прозорість фону, коли поверхню папери не буде зіпсована нескінченними переробками і зайвим стиранням гумкою. Варто іноді перенести уточнений контурний малюнок на новий аркуш паперу і вже по ньому протушевкой штрихом виявити светотеневую ліплення об'ємної форми.

Багатьом з тих, хто буде користуватися нашим посібником, природно, захочеться перескочити, скажімо, з першої таблиці на четверту (т. Е. Після першої стадії роботи перейти на четверту, порушивши тим самим поступовість освоєння зображуваної форми) або після розетки відразу почати малювати людську фігуру. Така властивість

молодий натури учня. Але така непослідовність у вивченні малюнка дасть тільки негативні результати. Ось чому ще раз повторюємо - посібник допоможе тому, хто на досвіді перевірить наші поради і зрозуміє, що таблиці до одній постановці, складені в певній послідовності, полегшують перехід до наступного завданням, більш складного.

Зупинимося на тому, як розуміти деякі слова (терміни), які часто вживаються художниками. Термін «конструкція» походить від латинського слова соп-з1гісйо, що означає «побудова», «план», складання згідно з визначеним планом. Конструкція служить першоосновою будь-якої форми. Побудуєш грамотно конструкцію предмета на аркуші паперу - зробиш хороший малюнок; набрешеш в конструкції - ніякої, самої віртуозною тушевкой цього не приховаєш. Зрозумієш конструктивні (анатомічні) основи зображуваного людини - правильно намалюєш його в певному русі.

Словом «простір» в малюнку позначається взаємозв'язок предметів в тривимірному середовищі. Нарисна геометрія та перспективні правила детально розбирають види простору і способи його зображення.

Слово «тон» походить від грецького'опоз, що означає напругу. Тон - фізична характеристика сили світла. Тон в малюнку залежить від кількості і якості світла, т. Е. Від освітленості поверхні предмета і джерела світла. Тон з'єднує в собі силу світла і забарвлення самого предмета. Світлосила залежить від положення предмета в просторі по відношенню до джерела світла: та частина поверхні, на яку промінь світла падає перпендикулярно і відбивається до глядача під прямим кутом, буде найяснішої. Промінь світла, що падає під будь-яким іншим кутом, утворює півтінь; а там, куди світло не потрапляє, буде тінь. Відбите світло утворює рефлекс.

Витримати малюнок в тоні - це значить дотримати правильне ставлення самого світлого через півтони до найтемнішого, щоб не було «кричущих» місць, що руйнують гармонію цілого. Відносини темного до світлого можуть бути більш різкими або більш м'якими, що залежить від сили світла, забарвлення самого предмета і від прийнятого малює середньої напруги тони. У живописі тон має ще інші значення: цим словом позначаються холодні і теплі тони, єдина сила тону в різних кольорах (фарбах), градації різних відтінків тону, локальний тон.

Слово «фактура» вживається в малюванні тоді, коли ми говоримо про якість поверхні предмета - матовою або блискучою, гладкою або шорсткою. Різної фактури можуть бути папери, тканини, предмети рослинного світу, будівельні матеріали в архітектурі і т. Д. Колір і тон завдяки фактурі стають різними: наприклад, крас-вий колір матової поверхні буде інший, ніж шорсткою, а червоний колір полірованій поверхні, завдяки її властивості відбивати, буде впливати на забарвлення суміжних предметів і, відображаючи в собі інші кольори, створювати в рефлексах змішаний тон. Таким чином, різна фактура предметів вимагає і різних способів її зображення.

Слово «композиція» докладно розбирається в спеціальному розділі «Малюнок та композиція».

Слово «композиція» докладно розбирається в спеціальному розділі «Малюнок та композиція»

Капітель

П віслюку розетки учень переходить до малювання капітелі, де основні правила послідовного малювання ті ж, що і в розетці, тільки форма складніше. Капітель, як циліндрична форма, вимагає від малює весь час пам'ятати про взаємозв'язок деталей капітелі з основною масою циліндра.

Приступаючи до малювання капітелі, проведіть вертикальну вісь і в найпростіших обрисах намітьте контуром кордону основного масиву капітелі. При цьому залиште поля навколо головної форми, які необхідні будуть для виступів капітелі (рис. 7).

На малюнку під номером 8 ми бачимо, як в позначені межі зображення легким контуром вписується основна конструкція капітелі і пояса її головних членувань. Тут ясно позначений в каркасному зображенні горизонт і перспективне скорочення поясів до точки сходу.

Після правильного перспективного побудови основних мас капітелі, на третьому етапі роботи в пояса капітелі врісовиваются орнаментальні витки і волюти, намічаються опорні точки в витках і пелюстках. Малюнок ведеться в контурі (рис. 9).

Потім до основних масам капітелі додаються деталі. Уточнюються пропорції і характер орнаментального декору (рис. 10).

На наступній стадії малювання доопрацьовуються деталі орнаменту, ще раз перевіряються перспективні розрахунки і пропорції капітелі. Прибираються підсобні, допоміжні лінії, і ми побачимо закінчений малюнок капітелі в контурі (рис. 11).

За закінченому затурного малюнку, в якому точно визначено межі між освітленими і тіньовими сторонами предмета, великими планами наносяться в ослабленому тоні опуклі місця і западини капітелі (рис. 12).

Нагадаємо, що протушевка завжди починається не з освітлених місць, а саме з тіньових. Рекомендується наносити тінь штрихуванням, а не растушевкой, тому що такий

прийом дозволить вам, особливо на наступних етапах, класти штрих за формою круглих і плоских мас. Не треба ніколи оттушевивать до кінця одну деталь, залишаючи інші в контурі. Треба пам'ятати, що ступінь темряви відносна і залежить від різної віддаленості окремих частин капітелі від джерела світла. Перенесіть джерело світла, і ви помітите, як це змінить весь світлотіньовий лад капітелі, що змусить відповідним чином перебудувати светотеневую характеристику малюнка.

У подальшому ході протушевкі зображуваної вами капітелі розберіться в силі тіньових місць, виявите найтемніші западини капітелі і півтони. Позначте ковзання світла за обсягами - м'яко, від темного до світлого. Робота йде одночасно по всій капітелі. Безперервно порівнюйте силу тону тих чи інших частин і деталей з сусідніми. Опрацювання тіней зробить малюнок виразніше, з'являться рефлекси, які ніколи не бувають такими ж світлими, як ті місця, на які прямо падає пучок променів від джерела світла.
Малюнок 13-й ми можемо вважати закінченим. Незважаючи на дробовий характер декору капітелі, малюнок дає цілісне уявлення про цю складну архітектурній формі. Це вдалий зразок тривалого малювання архітектурної деталі. Штрих всюди лягає по формі. Дуже тактовно використана гумка в блікуючих, найсвітліших місцях. Тут немає глухих, затертих гумкою місць.

Ваза

П віслюку малювання простий вази з гладкою поверхнею (приклад такого малюнка приводиться в ілюстраціях, що додаються до першого розділу - рис. 20) ми пропонуємо зробити кілька вправ з малювання вази зі складним декором у вигляді рельєфного пояса з фігур, який йде навколо тіла вази. Перші стадії роботи ті ж, що і в малюванні розетки, капітелі або простий вази; спочатку легким контуром намічається основна маса вази; вертикальна вісь допомагає дотримати симетрію вази, а лінія горизонту - знайти в просторі напрямок великої форми. Перевірте та виправте скорочення ручок вази, особливо дальньої ручки, частково прихованою горловиною (рис. 14 і 15).

На третій стадії роботи, як ви бачите на малюнку під номером 16, попутно з нанесенням істотних деталей виявляється абрис людських фігур.

На що тут треба звернути головну увагу?

Перш за все на конструктивну взаємозв'язок вази з фризовим поясом. Фриз завдано на корпус вази невисоким рельєфом. Рух фігур, розташованих по колу вази, підпорядковане складного ритму. Побачити весь фриз можна, тільки повернувши вазу навколо її осі. Не забувайте, що фриз справа і зліва по йдуть поверхонь круглої вази підпорядковується перспективним скорочень - фігури стають вже. Залежно від лінії горизонту верхній край фриза і нижній можуть прийняти сферичну форму, і ця сферичність по відношенню до горизонту (високому або низькому - все одно) зажадає від рисувальника особливо ретельно простежити скорочення окремих форм рельєфу. Та ж взаємозв'язок буде спостерігатися і в процесі протушевкі освітлених і тіньових місць вази і рельєфу на ній, мають єдине джерело світла.

Малюнок 17-й показує промальовування фігур з урахуванням характеру їх руху і одягу. Попутно промальовувалися всі деталі вази. Вертикальна вісь та інші допоміжні лінії поки не стираються - залишаючись на місці, вони допомагають уточнювати перспективні скорочення фігур і іншого декору.

На малюнку 18 дана та стадія роботи над малюнком, коли стали відомі всі пропорції вази, уточнив контур фігур і її орнаментика. Легкої штрихуванням позначився обсяг вази як цілого організму. Тіньові прокладки на фігурах підкоряються законам розподілу світлотіні на сферичної поверхні. На останньому етапі роботи над малюнком треба уважно розібратися в силі тіней на деталях фігур. Логіка єдності освітлення вази і її декору допоможе художнику зробити закінчений малюнок цільним.

Малюнок 19-й пропонується вивчають наш посібник як останній. Правда, можна було б між цим малюнком і попереднім показати дві або три проміжні стадії, які нами свідомо опускаються, щоб малює проявив ініціативу в процесі роботи від малюнка 18-го до 19 ~ жу. Можна уявити собі і ще одну стадію роботи над малюнком, на якій растушевка деталей могла б бути доведена до ілюзії. Досягнувши закінченості 19-й таблиці, не складе великих труднощів навести на малюнок ілюзорний глянець. Нам же здається, що в штудіровочном малюнку цілком допустимо і доцільно зупинитися на такому межі, який дає повне уявлення про складний обсязі, про характер фігур і освітлення. Свідомо побудувавши вазу на умовному білому тлі, ми таким чином спростили завдання.

Довівши малюнок вази з декором до стану завершеності, ми радимо помалювати таку вазу в тій же послідовності, змінюючи горизонт, освітлення, поставивши
вазу на тлі інтер'єру. Виконуючи ці нові завдання, учень будує свої малюнки,
а не займається срісовиваніем з доданих таблиць. Для порівняння з тим, що уда
лось досягти вам в малюванні розетки, капітелі і вази, ми наводимо в посібнику кілька малюнків, зроблених учнями (рис. 20, 21, 22).


Читати далі ...

Подумалося, може вони нічого не бачили і нічого не читали по своєму предмету, і нічого мені засмучуватися, а, просто, показати щось пристойне?
Що значить творчо користуватися перспективою?
Які завдання постають перед малює ці предмети?
Що повинно бути головним у цих малюнках?
На що тут треба звернути головну увагу?